لیست کتاب های آموزش حسابداری برای یادگیری

کتاب آموزش حسابداری، شخصی در حال انتخاب کتاب

برای هر فردی محرز است که اولین قدم برای یادگیری مباحثی خاص مطالعه کتاب می باشد اما مطالعه چه کتابی ؟! از چه انتشاراتی، ترجمه و تالیف چه اشخاصی بسیار حائز اهمیت می باشد.

برای مطالعه همیشه بهترین منابع یادگیری را بررسی کنید بعد اقدام به مطالعه و یادگیری بکنید.

کتاب های آموزش حسابداری

کتاب های رشته حسابداری دارای منابع بسیار زیادی می باشند و ما برای شما یک سری از کتاب های حسابداری که مورد نیاز شما می باشد را معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که صرفا با مطالعه کتاب به تنهایی نمی توانید وارد بازار کار شوید و در کنار مطالعه نیازمند یادگیری و تحلیل مباحث توسط یک فرد خبره و با تجربه می باشید.

کتاب اصول حسابداری

در ابتدا برای یادگیری حسابداری باید کتاب اصول حسابداری را به خوبی مطالعه کنید تا با قوانین ثبت رویداد های مالی آشنا بشوید. این کتاب با سرفصل اصول حسابداری 1 و 2 و 3 توسط اساتید مجرب نوشته شده اما اگر تمایل به یادگیری به صورت خودخوان دارید به شما کتاب های جمشید اسکندری را توصیه می کنم. این کتاب ها به صورت روان تدریس شده و شما بعد مطالعه مباحث ابتدایی حسابداری را تا حدی فرا می گیرد

کتاب استاندارد حسابداری

در زمینه یادگیری استاندارد های حسابداری به شما کتاب استاندارد های حسابداری سازمان حسابرسی را توصیه می کنم که می توان این کتاب را با کتاب های راهنما که یک جور مکمل می باشد تهیه کرد.

کتاب های بیمه و تامین اجتماعی

کتاب در زمینه مباحث بیمه تامین اجتماعی بسیار زیاد می باشد اما کتاب مجموعه قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی در صورت بیان تمامی قوانین به شما توصیه می کنم که تدوین آن توسط جهانگیر منصور صورت گرفته است و بر اساس آخرین تغییرات قانون تامین اجتماعی مطالبی می نویسند.

کتاب های مالیاتی

کتاب در زمینه مالیات هم کتاب مجموعه قوانین مالیاتی به تالیف محمد برزگری و علیرضا رجب پور را توصیه می کنم به دلیل جامع و به روز بودن این کتاب ها شما در زمینه مالیات مهارت های زیادی را آموزش می بینید.

کتاب های میانه و کتاب صنعتی و سایر کتاب های دانشگاهی کتاب های مکمل هستند و نیاز به تخصص بیشتر در زمینه مالی دارد و بهتر است که آنها را در زمان حضور در دانشگاه مطالعه بفرمایید، اما برای اشخاصی که از تخصص بیشتری برخوردار هستند کتاب های زیر را نیز توصیه می کنم.

کتاب مدیریت مالی

کتاب مدیریت هزینه 

کتاب حسابداری مالیاتی

کتاب حسابدار دولتی

کتاب حسابداری مالی

کتاب حسابداری بهای تمام شده

کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

کتاب حسابداری صنعتی

برای تهیه کتاب دقت کنید که مولف کتاب از افراد برجسته در حوزه مالی باشند و بعد بررسی کتاب را تهیه کنید. کتاب هایی که نوشته های وارن بافت و بزرگان صنعت مالی باشد هیچگونه اطلاعاتی در زمینه حسابداری به شما نمی دهد و برای یادگیری حسابداری می توان کتاب های معتبر و زیر نظر یک سازمان معتبر حسابداری را بررسی و مطالعه کرد.

عضویت در هفته نامه ایمیلی حسابیمو
نام و ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه حسابداری و مالیات مطلع شوید.
اشتراک گذاری مطلب
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *