فقط تا 15 اردیبهشت دوره ها را به قیمت سال قبل ثبت نام کنید
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
زمان فروش به پایان رسید

دانلود چک لیست حسابداری، بیمه، مالیات و قرارداد ها

این فایل چه محتوایی داره؟

دانلود چک لیست حسابداری :

این چک لیست مهم ترین فعالیت های مالی در یک سال رو به حسابدار، در یک نگاه نشون میده. اگر شما هم علاقه مند به تیک زدن با خودکار رو کاغذید حتما پرینت کنید این صفحه رو. نمونه چک لیست مالی باعث مرتب شدن کارهای شما میشه.

 

فرم تنخواه:

به عنوان حسابدار باید حواستون به هزینه شرکت و پرسنل باشه. ممکنه همکار تون از فروشگاه قند و چای بخره یا برای شرکت ریز هزینه ای دارید که شاید به چشم نیاد اما ثبتش بسیار از نظر مالیاتی و گزارش مالی به نفع شماست.

 

نرم افزار های مورد نیاز حسابدار:

مهمه که بتونید با نرم افزار های مالی کار کنید. مثل لیست دیسک یا TTMS. این موارد به همراه لینک دانلود در اختیار شماست.

 

چک لیست حسابرسی:

حسابرسی یکی از حساس ترین کارهای مالی در کسب و کاره. چک کردن تمام اسناد و مدارک مالی و صحت سنجی هر کدوم توسط حسابرس انجام میشه. با چک لیست حسابرسی می تونید براساس استاندارد حسابرسی کارهای مالی رو پیش ببرید.

 

نمونه قرارداد های شرکتی

قرارداد ها یکی از عناصر اصلی در مدیریت نیروی انسانی و بیمه پرسنل هست. همچنین قرارداد هایی که بین دو شرکت بسته میشه هم مهم هستن. اگر در یک نمایشگاه شرکت کنید و یک شرکت دیگه اسپانسر شما و یا محصول تون بشه این هم نیاز به قرارداد داره. در بسیاری از مواقع هم شرکت هایی هستن که با مشاوران مختلفی در تماسن و به صورت ساعتی از این افراد مشاوره دریافت می کنن. موضوع مشاوره هم ممکنه نیاز به قرارداد داشته باشه. تمام این موارد رو در این بسته قرارداد های شرکتی می تونید داشته باشید و هرکدوم رو برای کسب و کار خودتون شخصی سازی کنید.

 

چک لیست تشکیل پرونده مالیاتی و بیمه ای :

شما به عنوان حسابدار یا کارفرما با دو سازمان مهم مالیات و بیمه تامین اجتماعی سر و کار دارید. هر کدوم ازین سازمان ها هم برای فعالیت های مختلف مدارکی از شما میخوان. برای مثال ثبت نام پرسنل در بیمه نیازمند مدارک مدیرعامل ، کارت ملی و شناسنامه ست. یا برای رسیدگی مالیاتی به ترازنامه، گزارش بانکی ، فاکتور های خرید و فروش و … دارید.

این چک لیست به شما کمک میکنه تا در هر کدام ازین سازمان ها بتونید سریعا مدارک رو طبق چک لیست آماده کنید و تحویل بدید.

 

همچنین مراحل انجام یک پروسه مالیاتی مثل رسیدگی مالیاتی رو هم در این چک لیست براتون شرح دادیم که می تونید استفاده کنید.

 

چک لیست هزینه های قابل قبول مالیاتی:

در این چک لیست، طبق قوانین و ماده های مختلف مالیاتی هزینه های قابل قبول توسط اداره مالیات درج شده و می تونید هزینه هایی که دارید رو با این موارد بررسی کنید. هزینه هایی که طبق قانون مالیات مستقیم قابل کسر از درآمد هستن و می تونن کاهنده مالیات هر شرکت باشن.

 

فرم مرخصی و فرم مساعده :

فرم مرخصی برای کتبی کردن زمان مرخصی و مورد تایید بودن مرخصی توسط مدیریت هست. فرم مساعده هم برای مکتوب کرن درخواست مبلغ اضافه تر از حقوق. این موارد در رد کردن بیمه ماهانه پرسنل تاثیر گذاره.

 

فرم استعفا :

گاهی وقت ها پرسنل به دلایلی ممکنه از کارشون استعفا بدن و این موضوع باید به صورت کتبی در فرم استعفا ثبت بشه. این فرم هم باید در شرکت بمونه تا در صورت نیاز به بیمه تامین اجتماعی تحویل داده بشه.

 

فرم ترک کار:

 

این فرم زمانی استفاده میشه که یک شخص ترک کرده شرکت رو و ممکنه این موضوع ر اطلاع هم نداده باشه. برای بیمه این فرم هم لازمه.

 

 ابلاغ الکترونیکی:

اعلام یا ابلاغ هرگونه بدهی یا هرگونه اطلاعات به کارفرمایان به صورت الکترونیکی از طریق پروتال های بیمه یا مالیات در سایت

 

 نام نویسی بیمه:

ثبت نام پرسنل در واحد بیمه ی کارگاهی که مشغول فعالیت است برای دریافت کد بیمه ای و ارسال حق بیمه آنها توسط کارفرما

 

چک لیست حسابداری برای کسب و کارها

برای مدیریت بهینه امور مالی و حسابداری در هر کسب و کار، داشتن یک چک لیست حسابداری دقیق و جامع ضروری است. این چک لیست شامل نظارت بر جریان نقدینگی، بررسی دقیق دفاتر حسابداری، و تطابق گزارش‌های مالی با استانداردهای حسابداری می‌باشد. اطمینان از صحت سنجی تراکنش‌ها و به روز رسانی دوره‌ای سوابق مالی نیز از جمله وظایف کلیدی حسابداری است.

به اطلاع دانشجویان محترم می رساند، محتوای اپدیت شده سال 1403 برای بیمه و مالیات تا 15 اردیبهشت در پلتفرم آموزشی قرار میگیرد.